Kadra

Dorota Białkowska

wokal

Jest współzałożycielką, reżyserką oraz instruktorem śpiewu Białostockiej Akademii Musicalowej BAM. Praca z dziećmi i młodzieżą to jej pasja.

Absolwentka Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni. W zespole Teatru Muzycznego im. D. Baduszkowej w Gdyni pracowała od 2007 do 2018 r.

Zagrała m.in. Sandy w „Grease” W. Caseya i J. Jacobsa (reż. M. Korwin), Wendlę w „Przebudzeniu wiosny” D. Sheika (reż. K. Gordon), Anię w „Ani z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści L.M. Montgomery (reż. M. Korwin, muz. Z. Karnecki), Serenę w „Fame” S. Margoshesa (reż. J. Staniek), Klarę we „Francesco” i Marię w „Lalce” P. Dziubka (obie w reż. W. Kościelniaka), foczkę w „Foczce akrobatce” (reż. Z. Sikora) oraz kobietę przy nadziei w „Chłopach” (reż. W. Kościelniak).

Współpracuje z Teatrem Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, gdzie zagrała psa Borbusa w spektaklu „Sońka” (reż. A. Korytkowska-Mazur), panią Miłkę w przedstawieniu dziecięcym „Emocjałki” (reż. A. Biernacki), kompozytorkę filmu w spektaklu „W pustyni i w puszczy 3” (reż. A. Biernacki),. Gra Amerykankę Janet w spektaklu „Boeing, boeing” (reż. Witold Mazurkiewicz).

Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej zagrała role: baletnicy Meg w musicalu „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (reż. W. Kępczyński), Czerwonego Kapturka w spektaklu „Sprawa Kapturka Cz.” (reż. J. Schabowska, muz. P. Klimek), Toni Gromieko i Kubariki w musicalu „Doktor Żywago” L. Simon, Węgla w spektaklu „Adonis ma gościa” F. Apke oraz liczne postaci w bajce „Księga dżungli” (trzy ostatnie w reżyserii J. Szydłowskiego). Zagrała rolę Marii Magdaleny w musicalu „Jesus Christ Superstar” w reż. Jakuba Wociala i Santiago Bello.

Występowała z Big Bandem OiFP podczas koncertów z okazji walentynek („Każdemu wolno kochać”), Dnia Dziecka („Gdy Big Band zagra pojawia się magia”), Sylwestra w 2017 r. oraz Dnia Kobiet („Kochanie, grają naszą piosenkę”), „Lata 20, lata 30”. Wokalistka w koncertach z piosenkami Zbigniewa Wodeckiego oraz SkaldOnTour w Nie Teatrze. 

Bartłomiej Łochnicki

wokal

Jest współzałożycielem Białostockiej Akademii Musicalowej BAM.

Absolwent białostockiego Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. U. Trawińskiej-Moroz oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Białymstoku w klasie skrzypiec.

Od 2006 artysta Opery i Filharmonii Podlaskiej. Od 2012 r. solista Big Bandu Opery i Filharmonii Podlaskiej – wykonuje z tym zespołem utwory T. Hatcha, K. Weilla, S. Cahna, M. Shumana czy F. Sinatry oraz M. Bublé. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej występował w musicalach: jako Bula w „Korczaku” Ch. Williamsa (reż. R. Skolmowski), Perczyk w „Skrzypku na dachu” J. Bocka (reż. R. Skolmowski), Raoul de Chagny w musicalu „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (reż. W. Kępczyński), Pasza Antipow/Strielnikow i Liberiusz w „Doktorze Żywago” L. Simon (reż. J. Szydłowski), w operach: jako Lillas Pastia w „Carmen” G. Bizeta (reż. B. Redo-Dobber), Sierżant w „Cyganerii” G. Pucciniego (reż. M. Sartova), w operetce: jako Ottokar i Pali w „Baronie cygańskim” J. Straussa (reż. M. Sartova), a także w bajkach: „Sprawa Kapturka Cz.” M. Guśniowskiej (reż. J. Schabowska), „Brzydki Kaczorek” M. Urbanka, „Adonis ma gościa” F. Apke i „Księga dżungli” (wszystkie w reż. J. Szydłowskiego). Występował również w „Kwartecie dla czterech aktorów” B. Schaeffera (reż. M. Tyszkiewicz). Wraz z artystami Teatru Muzycznego „Roma” brał udział w przedstawieniu muzycznym „Prosimy nie wyrywać foteli, czyli krótka historia muzyki rozrywkowej” (reż. J. Szydłowski). Wokalista w koncertach z piosenkami Zbigniew Wodeckiego i SkaldONTour w Nie Teatrze. Gra Dżepetta w musicalu „Pinokio” oraz pastora Moore’a w musicalu Footloose.

Marta Bacajewska

wokal

Absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Białymstoku w klasie fortepianu. Swój talent rozwijała w Niepublicznej Szkole Estradowej im. Anny German w Białymstoku oraz w Studiu Piosenki Jerzego Tomzika w Białymstoku.

Aktorka współpracuje z Teatrem Muzycznym w Gdyni oraz w Teatrem Dramatycznym w Elblągu. Gra Baśkę w spektaklu „Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale” w reżyserii Emila Wesołowskiego. Ponadto bierze udział w spektaklu „Ghost” (reż. Tomasz Dudkiewicz) oraz „Lalka” (reż. W. Kościelniak). W „Chłopach” (reż. W. Kościelniak) kreuje rolę Kłębowej, a w „Skrzypku na dachu” – Cajtlę (reż. J. Gruza). Brała udział w spektaklach takich jak: „Shrek”, ”Przygody Sindbada Żeglarza”, „Mały książę”, „My fair lady”, „Piękna i bestia”, ”Francesco” ,”Fame”, ”Footloose – wrzuć luz!” i wielu innych. Współpracowała z Teatrem Węgierki w Białymstoku, Teatrem Miejskim w Gdyni w spektaklach „101 Dalmatyńczyków” (reż. J. Bielunas), „Piaf” – (reż. J. Szurmiej) „Kartoteka” (reż. P. Łazarkiewicz).

Wzięła udział w finale programu „Droga do gwiazd” (2002) i „Szansa na sukces” (2003).

Monika Bierć

akompaniament

Kamila Wróbel-Malec

aktorstwo, dykcja

Absolwentka białostockiego Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2018). Jeszcze przed rozpoczęciem nauki w Akademii Teatralnej ukończyła stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Pedagogicznym oraz Szkołę Aktorską SPOT w Krakowie.

Obecnie jest aktorką Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, w którym stworzyła wiele ról, m.in.: Idę („Pensjonat Pana Bielańskiego”, reż. Marek Gierszał), Jolę („Boeing Boeing”, reż. Witold Mazurkiewicz), Annette („Bóg mordu”, reż. Katarzyna Deszcz), Elizę („Dekameron”, reż. Igor Gorzkowski), Elizę („Skąpiec”, reż. Tomasz Man). Współpracuje z Białostockim Teatrem Lalek, gdzie wykreowała m.in. rolę Wirginii („Słomkowy kapelusz”, reż. Paweł Aigner) czy Audrey 2 („Little shop of horrors”, reż. Michael Vogel).

Współtworzy wiele projektów, w których ma możliwość rozwijać i zgłębiać świat sztuki alternatywnej oraz rozwijać swoje wokalne i instrumentalne zainteresowania. Swoje umiejętności pedagogiczne wykorzystuje nie tylko w Białostockiej Akademii Musicalowej, ale również w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku, gdzie prowadzi warsztaty teatralne. W 2016 r. była członkiem reprezentacji narodowej w Mistrzostwach Świata w Szermierce Artystycznej w Rosji.

Ciągle stara się poszerzać horyzonty, zawsze gotowa do pracy, zaangażowana, dociekliwa i oddana rzemiosłu, a jednocześnie otwarta na ciekawe rozwiązania oraz niesztampowe pomysły.

Dawid Franciszek Malec

aktorstwo

Aktor, wokalista, reżyser.

Urodzony w 1993 w Zakopanem. Absolwent Akademii Teatralnej na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku.

Współpracuje z wieloma instytucjami kultury w regionie. Instruktor teatralny prowadzący zajęcia z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.

Jako aktor zadebiutował w Kielcach w Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” w przedstawieniu „Wojna, która zmieniła Rondo” reż. Judyta Berłowska. Obecnie członek zespołu aktorskiego w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, gdzie na jego koncie znajduje się już kilkanaście premier (m.in. „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” reż. Grzegorz Chrapkiewicz, „Motyle są wolne” reż. Zbigniew Lesień, „Naprzód Freedonio” reż. Andrzej Mastalerz, „Dekameron” reż. Igor Gorzkowski) oraz gościnny aktor w Operze i Filharmonii Podlaskiej („West Side Story” reż. Jakub Szydłowski).

Dodatkowo członek niezależnej grupy artystycznej Spider Demon Massacre, która poszukuje rozwiązań performatywnych łączących muzykę na żywo i teatr.

Emilia Jarosz

taniec

Instruktor tańca, choreograf.

Tancerka Opery i Filharmonii Podlaskiej (Zemsta Nietoperza, Dr Żywago) oraz instruktor w szkole tańca Fabryka Tańca. Właścicielka salonu piękności zarówno dla dorosłych i dzieci PIĘKNY POKÓJ EMI, w którym oprócz stylizacji organizuje taneczne imprezy SPA. Wraz z mężem współtworzy wokalno-taneczną grupę pokazową EVENT SHOW – OPRAWA ARTYSTYCZNA, gdzie oprócz wspólnej pracy nad choreografią tworzy kostiumy taneczne.

Jej historia z tańcem rozpoczęła się 27 lat temu w białostockim ognisku baletowym. Następnie przez kilka lat rozwijała swoje umiejętności w ArtEli z zakresu tańca towarzyskiego. W kolejnych latach prowadziła szkolny zespół aerobiku turniejowego. Od czternastego roku życia stanowiła fundament zespołu Szał w Białymstoku, z którym regularnie zdobywała tytuły mistrzów Polski w tańcu hip-hopowym i nowoczesnym.

W wieku 20 lat rozpoczęła naukę w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki na kierunku jazzowym. Zajęła 2 miejsce w programie „W rytmie MTV”, prowadziła program na stacji Nickelodeon „Roztańczony Nick”, współpracowała jako tancerka i choreograf z piosenkarką Sonique. Przygotowała choreografię do teledysków, programów telewizyjnych, spektakli, eventów firmowych. Jako instruktor tańca pracowała w Akademii Hakiel, Warsztatowej Akademii Musicalowej, Akademii Fama, Art Dance Complex, Centrum Rozwoju Artstycznego, Skoro, SHO, Latin Groove w Warszawie.

Założyła dziecięcą grupę taneczną Chocolate Dance Mini, z którą zdobyła wiele tytułów na przeglądach tanecznych w całej Polsce oraz Chocolate Dance Show. Stworzyła i prowadziła zespół cheerlederek dopingujący drużynę futbolu amerykańskiego – Warsaw Eagles. W okresie letnim i zimowym pracowała jako wychowawca i instruktor na obozach artystycznych z dziećmi i młodzieżą.

Do każdego przedsięwzięcia podchodzi z ogromną pasją i zaangażowaniem.

Kasia Wiktorko

taniec

Tancerka, choreograf, aktorka scen muzycznych.

Absolwentka studiów II stopnia kierunku Musical i choreografia na Akademii Muzycznej w Łodzi (2019 r.). W 2017 r. otrzymała dyplom aktora scen muzycznych (Studium Wokalno-Aktorskie w Białymstoku). Ukończyła Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny Taniec nowoczesny w WOAK w Białymstoku (2012 r.) oraz Studium Pedagogiczne na AM w Łodzi (2016 r.).

Na co dzień spełnia się jako artystka oraz pedagog.

Bierze udział w licznych spektaklach i projektach. Pracuje w Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku (tancerka w spektaklu „Romeo i Julia”, reż. Katarzyna Deszcz (2016 r.) oraz od września 2022 r. – jako inspicjent). Współpracuje z Białostockim Teatrem Lalek (tancerka w spektaklu „Meet CoPpeLia” oraz „Karnawał Zwierząt”; asystent choreografa w spektaklu „Słomkowy kapelusz”, reż. Paweł Aigner; konsultacja choreograficzna w spektaklu „Dzikie serce”, reż. Janni Younge). Współpracuje także z Operą i Filharmonią Podlaską (tancerka w musicalu „Jesus Christ Superstar”, reż. Jakub Wocial i Santiago Bello oraz stała współpraca z Chórem Dziecięcym Opery i Filharmonii Podlaskiej – choreografia i ruch sceniczny). Występowała również w takich produkcjach jak „R.A.M.A…”, „Pupile”, czy „Poczekalnia19” w choreografii Karoliny Garbacik. Współpracowała także ze Studium Wokalno-Aktorskim w Białymstoku jako nauczyciel tańca, gdzie stworzyła choreografię do spektaklu dyplomowego „Dziewczyna jak z bajki” w reż. Michała Jarmoszuka.

Z dziećmi i młodzieżą pracuje od 10 lat i wciąż to uwielbia. Choreografie jej autorstwa zdobyły wiele nagród na konkursach i festiwalach tańca zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jej największym osiągnięciem choreograficznym jest Grand Prix 37. Międzynarodowego Dziecięcego Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie.

Arkadiusz Jarosz

taniec

Wszechstronny tancerz i dyplomowany choreograf.

Wraz z żoną współtworzy Piękny Pokój – oprawę artystyczną na eventy, gale i koncerty. Na co dzień występuje w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku w Musicalu „West Side Story”, „Jesus Christ Superstar”, „Upiór w Operze”, „Doktor Żywago” oraz operetkach „Baron Cygański” i „Zemsta Nietoperza”. Występuje również w warszawskim Teatrze Syrena w musicalu „Czarownice z Eastwick” oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej w „Weselu Figara”.

Swoją taneczną edukację zaczął w wieku 6 lat od tańca towarzyskiego. Fascynacja tańcami standardowymi oraz latynoamerykańskimi trwała 10 lat. Z licznymi sukcesami w kraju i zdobytą „B” klasą w tańcach latynoamerykańskich jak i standardowych zapragnął większego rozwoju w innych stylach. Wkroczył w szeregi białostockiej grupy hip-hopowej Szał, w której uczył się i jednocześnie przekazywał zdobytą wiedzę przez 6 lat. Poza tym indywidualnie szkolił się w Polsce i kilku zagranicznych szkołach na Świecie w tym Pineapple Dance Studio w Londynie u najwybitniejszych choreografów (m.in. John Graham, Damilola Odusote, Marko Stamenkovic, Shanie, Madeleine Waters, Sheila Sangster, Kiejstut Brazis, Robert Śliżewski, Linda, Supermalcom, Bly, Melody Squire).

Był półfinalistą programów rozrywkowych TALENT SHOW: „Got to Dance – Tylko taniec” oraz „Mam Talent”. Jest wielokrotnym mistrzem Polski Europy i Świata w kategoriach hip-hop i hip-hop duety, taniec współczesny oraz finalistą ME w kat. Hip-hop battle. Zdobył wiele prestiżowych nagród na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach.

Zagrał również w spektaklu „Szpulka” oraz „7 Grzechów Głównych” gdzie współtworzył choreografię, a spektakl wystawiony został w OiFP na scenie kameralnej.

Z miłości do tańca naucza takich styli jak: hip-hop, house, contemporary jazz, modern jazz. Prowadzi stałe zajęcia w MOK w Zambrowie oraz warsztaty w całej Polsce. Na co dzień pracowity, wymagający od siebie i od innych, uwielbia pracę z dziećmi i młodzieżą, która go inspiruje na każdych zajęciach.

Paulina Polly Wróblewska

taniec

Pełna pasji tancerka, choreografka i instruktorka.

Związana z grupą Fair Play Kwadrat & Fair Play Crew jako rozpoznawalna marka na scenie tanecznej. Profesjonalnie zajmuje się tańcem od 17 lat. Polly specjalizuje się w hip hop i house, a także eksploruje inne style, takie jak whacking, popping, dancehall i współczesny. Łączy choreografię z freestylem. Dzięki warsztatom z mistrzami tańca z całego świata, nieustannie podnosi swoje umiejętności.

Od 2008 roku prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi i młodzieżą w takich miejscach jak: Fair Play Dance Studio, What’s up Studio, Białostocka Akademia Musicalowa, Przestrzenie Sztuki, Paaro, 4konekt, Freeway Dance Studio, Dom Kultury w Ostrowi Mazowieckiej, Supraślu, Hajnówce, The Mask Bielsk Podlaski, Ośrodek Wychowawczy w Różanym Stoku. W 2023 roku była edukatorem w projekcie „Więcej niż tańczące parabole” w ramach programu MKiDN Przestrzenie Sztuki, w ramach którego powstały dwa spektakle z licealistami, uczestnikami projektu.

Osiągnięcia na ogólnopolskich i międzynarodowych zawodach: 1 miejsce Rytm Ulicy Formacje Hip Hop 2008; 1 miejsce Freestyle Fair Play Dance Camp Jam 2011; 1 miejsce Wirująca Strefa 2012 – SIKORKI; półfinalistka programu Got To Dance Polsat z Fair Play Kwadrat; finalistka programu Carefree Dance 4funTV; finalistka Free Mind 2023; 2 miejsce Rytm Ulicy 2009; 2 miejsce All Styles Battle Garwolin 2016 r.; 3 miejsce All Styles Battle Street Noise 2018 r.; 2 miejsce Beat Dance Battle 2013 r.; 3 miejsce Steez Battle 2 vs 2 2012 r.; 3 miejsce Ipod Dance Battle 2013 r.

Teatr: w 2009 roku spektakl taneczny „Metropolish” w reżyserii Jarosława Stańka wystawiany w 10 miastach Polski; w 2018 zatańczyła w spektaklu tanecznym „Aż Kobieta” w reżyserii Marty Molskiej; w 2022 roku zagrała w spektaklu „Trzech Budrysów” w reż. Wojciecha Blaszko i Marcina Rogala w Operze i Filharmonii w Białymstoku; w 2024 szkoliła się w projekcie Anny Sawickiej Hodun o tytule Movement Venture z narzędzi teatru tańca i tańca współczesnego – efektem projektu był spektakl „Utopia” wystawiany w Uniwersyteckim Centrum Kultury w Białymstoku; była częścią zespołu choreografów musicalu „Szaleństwa Panny Anny” w wykonaniu BAM.

Doświadczenie sceniczne: Voice of Poland 1st edition TVP2; Kocham Cię Polsko TVP2; X-Factor TVN; Mam talent TVN; Mazurkas Hotel; Auchan.

Pokazy mody: Dagmary Czarneckiej; Elwiry Horosz; Paprocki & Brzozowski & Wings.

Improwizowany występ z tancerzami z Białorusi na Tutaka 2022. Oprawa taneczna wokalistów na scenie od 17 lat: Festiwal Muzyki Tanecznej w Ostródzie i Olsztynie; Samantha Fox; Morandi; Swada Music i wielu innych.

Paula Gogol

taniec

Aktorka, tancerka, choreografka, instruktor tańca.

Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.

Od 2021 r. aktorka Teatru Dramatycznego w Białymstoku, gra m.in. w: „Posprzątane” reż. Bożena Baranowska; „Boeing Boeing” i „ Pomoc domowa” reż. Witold Mazurkiewicz; „Dekameron” reż. Igor Gorzkowski; „Kopciuszek” reż. Justyna Zar. Współpracowała z Teatrem KTO w Krakowie, Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu („Blaszany bębenek” reż. Wojciech Kościelniak) oraz Operą i Filharmonią Podlaską. Współtworzyła spektakl teatru tańca „Angst” zrealizowany w ramach festiwalu Przestrzenie Sztuki.

Od najmłodszych lat kształciła się w różnych stylach tanecznych: street dance, jazz, taniec klasyczny, ludowy, współczesny. Jako pedagog najbardziej skupia się na poszerzeniu świadomości ciała. Pracując jako instruktor teatralny i taneczny z powodzeniem łączy te dwa światy i pozwala się im przenikać. Korzysta z różnych technik tanecznych i aktorskich, treningu mentalnego i jogi, ciągle pogłębia swoje wiedzę na temat pracy z ciałem i emocjami.